Yellowstone the beautiful - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van MarijnenKimberley Vries - WaarBenJij.nu Yellowstone the beautiful - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van MarijnenKimberley Vries - WaarBenJij.nu

Yellowstone the beautiful

Blijf op de hoogte en volg MarijnenKimberley

04 Juni 2015 | Verenigde Staten, West Yellowstone

We zijn inmiddels alweer in Yellowstone aangekomen en time flies! We gaan de laatste week alweer in.

Nadat we Kalispell, Montana hadden verlaten hebben we een lange rit gehad naar St. Anthony, Idaho. Onze uitval basis voor een paar dagen Yellowstone National Park. Een klein gehucht op een uur rijden afstand van West Yellowstone. Aangezien de hotelprijzen in Yellowstone enorm hoog liggen hebben we de extra reistijd er graag voor over.

Eergisteren was onze eerste dag in dit prachtige natuurwonderpark. We hebben eerst het gebied rondom de beroemde geyser Old Faithful gedaan. We hadden geluk en kwamen net aan toen deze geyser begon te spuiten dus we hoefde geen 90 minuten te wachten. Daarna hebben we een fiets gehuurd ( ja een fiets!!) en zijn we de omliggende geysers en pools gaan bezichtigen. We hebben nog nooit zoiets gezien, het is echt prachtig. Wat een natuurwonder met al die mooie kleuren en bijzondere geysers. 1 grote supervulkaan onder ons haha. Wild zie je hier heel veel. Er lopen ontzettend veel bizons rond, ook op de weg. Dat je niet te dicht bij deze dieren moet komen bleek wel toen iemand met trauma helikopter werd afgevoerd: deze meneer wilde naast een bizon gaan staan voor een foto en het dier viel hem tot 2x toe aan... sirenes en een helikopter later werd wel duidelijk dat wildlife gewoon wild is en je dit moet respecteren!

Gisteren hebben we de geysers in het Norris gebied bezocht. Ook heel mooi maar persoonlijk vinden we het Old Faithfull gebied tot nu toe het mooiste. Verder zijn we het rondje afgereden naar Yellowstone lake en zijn we nog noordelijk gereden naar de lamar valley in de hoop wolven te zien. Dat geluk hebben we helaas nog niet gehad, wel coyotes en vossen en zelfs 1 met haar 5 jonkies! Je ziet zoveel onderweg, je komt ogen en tijd tekort.

Vandaag gaan we het Canyon gebied bezoeken in Yellowstone en nog eens naar de lamar valley toe. Morgen vertrekken we weer en begint ons laatste deel van de reis.

• 05 Juni 2015 - 08:35

Kim:

Geweldige foto's! We zijn benieuwd naar de foto's en uitgebreide verhalen.
    Geniet nog van jullie laatste week x

• 05 Juni 2015 - 08:37

"annie":

Zo, die geweldige omgeving heeft jullie bijna letterlijk even "opgeslokt" maar wel weer de moeite waard. En maar wachten op verslagen of skype, niks ervan, zal ook wel lastige internetverbinding zijn tussen de bergen. Vraag me af,hoe je dit allemaal dusdanig vastlegd, zodat je alles op je "harde schijf" blijft houden.Het is zo gigantisch allemaal, hey M zat de fiets beter ? Het paard van vorig jaar niet zo ha,ha. Ben blij te lezen dat alles goed gaat, en ook deze week genieten hoor,wel de laatste maar de dingen die jullie meemaken zijn de eerste toch? Geniet ervan grtz Mam