Big guns & fun - Reisverslag uit Cannon Beach, Verenigde Staten van MarijnenKimberley Vries - WaarBenJij.nu Big guns & fun - Reisverslag uit Cannon Beach, Verenigde Staten van MarijnenKimberley Vries - WaarBenJij.nu

Big guns & fun

Blijf op de hoogte en volg MarijnenKimberley

08 Juni 2015 | Verenigde Staten, Cannon Beach

We zijn alweer gearriveerd aan de kust maar eerst even een flashback naar de afgelopen dagen.

De laatste dag in Yellowstone hadden we het rustig aan gedaan. We zijn eerst wat souvenirs gaan scoren in West Yellowstone. Hier zagen we een shooting range en aangezien we beide graag een keer in de US dit wilde doen zijn we dan ook hier gaan schieten:).
We waren nogal onder de indruk van de keuze aan wapens. K vond het een beetje overweldigend maar M was net een kind in een snoepwinkel haha onze marrechaussee-er.
K koos voor een bescheiden pistool aangezien het de eerste keer was. Na wat gewennings schoten ging het wel heel goed! Alles in of rond de bullseye dus niet slecht for a first time shooter hahaha.
M met zijn ervaring had natuurlijk alles raak. Erg indrukwekkend eigenlijk:).
Hij ging voor het wat betere werk: een soortgelijke glock17, een oldtimer uit de 2e WO 'the Thompson' en een wapen wat door de navyseals gebruikt wordt 'the Vector'. Het was een leuke ervaring!

Na ons schietavontuur zijn we nog het park ingegaan naar Yellowstone canyon. Dit deel hadden we nog niet gehad en wilden we wel graag zien. We zijn hier een trail gaan lopen. Onder het wandelen kwamen we in onweer terecht (het weer in Yellowstone is heel veranderlijk). Ik (K) was 'vergeten' haar wandelschoenen aan te doen dus mijn allstars waren nu meer mudstars en zo bang als dat ik voor onweer ben, zo snel hebben we de wandeling afgemaakt en zijn we terug naar de auto gelopen.
In de avond zijn we nogmaals naar de lamarvalley gegaan maar helaas ook nu geen wolven kunnen spotten. Dit was onze laatste dag in Yellowstone en het is een heel mooi park met een geweldige diversiteit aan natuur maar het is een druk bezocht park. We hebben veel dieren gezien maar helaas geen wolven en beren in Yellowstone.

De 2 dagen hierna stonden in het teken van terugrijden richting de kust. De eerste dag was Boise, Idaho onze stop en gisteren The Dalles, Oregon.
The Dalles; ontzettend leuk dorpje langs de Colombia river met mooi uitzicht op Mount Rainier. Het was hier overigens bloedheet! +35 graden.

Vanuit The Dalles zijn we de watervallen van de Colombia River Gorge gaan bezichtigen en wat hadden we dit onderschat zeg! Prachtig stuk natuur waar we veels te weinig tijd voor hadden uitgetrokken. Ondanks de tijdsdruk zijn we hier een trail gaan lopen en het was schitterend. Alsof je door een regenwoud heen loopt maar dan zonder de enge beestjes:). We hebben diverse watervallen gezien en omdat het watervolume veel minder is dan de watervallen die we tot nu toe gezien hadden, zijn deze veel mooier om te zien. Ze zijn sierlijker. Een echte aanrader voor natuurliefhebbers als je ooit in deze omgeving bent.

Na deze vermoeiende maar mooie hike zijn we naar Cannon beach gereden waar we nu lekker zitten te genieten in een luie stoel van het uitzicht.
Straks rijden we richting Forks, Washington (uit de twilight saga films voor de kenners) waar we onze laatste dagen van deze vakantie doorbrengen om vervolgens weer naar Seattle te rijden.... maar eerst nog genieten van Forks, ik wil wel een Jake of Edward tegenkomen hoor hahahaha. Jullie horen het ;)

• 08 Juni 2015 - 22:43

Buurtjes:

het ziet er tot nu toe geweldig uit, geniet maar nog lekker

• 09 Juni 2015 - 06:50

Ron:

Gaaf allemaal!
    Dit jaar gaan we ook voor het eerst naar een shooting range, lijkt me te gek!
    Geniet van jullie laatste dagen in de states.
    En heel belangrijk ...... vergeet de annual pass niet :-)
    Gr. Ron

• 09 Juni 2015 - 09:11

"annie":

Zo, wat een ervaringen ! En? Geen beren meer? Jammer dat M geen wolven heeft gezien, hij kan hier altijd nog 'n middagje naar Gangelt !! Kim, je komt in Forks Jake of Edward niet tegen,hij is al 'n paar jaar bij je ha,ha. Geniet met volle teugen en we hebben contact.
    grtz Mam

• 11 Juni 2015 - 09:15

Herr Flick:

Goede wapenkeuze.. Hadden ze geen M1 garand lange?
    Leuke reisverslagen.

Groetjes,